søndag 20. april 2014

Lara kjole

Nå har jeg endelig fått sydd Lara kjolen, den ene av tre kjoler som Anna Svenning har designet. Hun har vært en av de som har inspirert meg mest til å begynne å sy. Mønstrene får du kjøpt i hennes webshop, som du finne via bloggen hennes Laralil

Her er de tre mønstrene som hun har laget.

Ganske enkel søm og man trenger ikke Overlock eller Coverstitch maskin for å lage disse. Hun har også laget en fin steg-for-steg forklaring på hvordan man syr sammen disse kjolene.

Her er min versjon av Larakjolen.

Ikke så bra bilde ser jeg nå, men skal se om jeg kan få tatt noen actionbilder senere.

Stoff: rosa prikket stoff fra Sydilla og svart french terry fra "syrommet..for de kreative" på FB.

Ha en fin kveld!


2 kommentarer:

  1. Den er utrolig flott altså!

    Når jeg så den på FB i stad, syns jeg mønsteret virket kjent. Det er jo på bloggen til Laralil jeg har sett det ja! Hun er utrolig inspirerende ja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!! Jeg ble veldig fornøyd og nå bobler jeg over med ideer til andre stoffkombinasjoner til denne :-) Nå krysser jeg fingrene for at lillesnuppa vil bruke denne, hun kan være ganske vanskelig og bestemt til tider :-)
      Mønstrene hennes er lett gjenkjennelig ja, for det er jo slike i forskjellige varianter man har sett fra henne. Tror også det må være en av de mest nøyaktige mønstrene jeg har sydd etter også. Anbefales! :-)

      Slett