mandag 13. januar 2014

Tålmodighet er en dyd

De siste gangene jeg har sydd klær, så har jeg plagdes med ett eller annet. Samme med dette settet jeg sydde i dag. Plagdes med kantingen, dummeste jeg har gjort er å begynne å skru på knappen oppå coverpro maskinen min. Har kun vært plaget etter at jeg begynte med det.
Satte på metallknapper, men når jeg skulle kneppe dem så passet ikke ho og han delen..??? hva ialle dager har jeg gjort feil?? Heldigvis hadde jeg bare satt på en knapp, tok ikke sjansen på flere så da ble det kam knapper. De klarte jeg å klemme flate og alt var bare sorgen. Etter å telt litt og pusta rolig fortsatte jeg og fikk den da ferdig tilslutt. Heldigvis er det vi som skal ha settet, hadde ikke kunnet solgt det slik. Heldigvis er dette inni og utvendig ble det ganske ok.


Stoff:
Ullfrottè fra Janus "ull på rull". Kanta med vanlig interlock og pynta den litt med stjerner av heat transfer vinyl, laget på silhouette cameoen min.
Mønster: Heilt spesiell og Jubels bok.

Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

  1. Kjempesøtt sett. Artig med ett skikkelig feminint sett i ull.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja har savnet å få kjøpt noe skikkelig jentete til ei som er midt i rosa alderen. Ønsker bare at Janus kommer med flere jentefarger på ullmetervaren :)

      Slett
  2. Et nydelig sett, og et av de fineste i ull jeg noen gang har sett, både blant kjøpeklær og hjemmesydde klær. Skulle akkurat nå ønske at jeg ikke hadde brukt opp min rosa ullfrotte ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for det Kristin, jeg blir litt satt ut her :) Det er jo en utrolig god følelse når man lager noe som "slår an", du er jo selv veldig flink og har nok også kjent litt på den følelsen :) Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mere av dette stoffet, men regner med at det kommer mere av den når de fyller på..lov å håpe. Håper også på lillafarge i dette :)

      Slett