onsdag 20. mai 2015

Mai du milde skjønne

Å være "bedriftseier" er ikke så enkelt, eller rettere sagt å drive ett enkeltpersonsforetak. Vil bare komme med ett godt råd til  dere som tenker på å starte, dere må kunne eller ha noen som kan regnskap om dere ikke vil bruke regnskapsfører. Når man har solgt for 50 tusen må man attpåtil registrere seg for moms, noe jeg gjorse altfor sent og sliter nå med å finne ut hvordan jeg skal ordne opp i dette. Ja ja, ordner seg nok, men ganske slitsomt mens det står på. Kan jo ta piffen fra hvem-som-helst.
Her er noe av det jeg har sydd den siste måneden.

Heldress



Jeg har investert i en ny coverstitchmaskin, av typen babylock. Samme merke som min overlockmaskin. Jeg er veldig fornøyd, for denne er kjappere og kan sy over tykkere kanter enn min Janome coverpro cpx. Passer meg bedre når jeg produserer feks store mengder med babyluer med knyting.


Har blitt endel bestillingssøm også, her er ett par eks.


Er så deilig at vi er kommet til Mai måned og sommeren nærmer seg, selv her i nord.

Stoffer: fra div. norske stoffbutikker.
Mønster: Noe fra heiltspesiell &jubel og noe eget.

Ha en fin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar