torsdag 27. mars 2014

Bambus til lillesnuppa

I går når jeg skulle kle på lillesnuppa oppdaget jeg at ullklærne som hun bruker i barnehagen er blitt fryktelig små. Men jeg hadde jo ikke noe annet så hun måtte pent bare bruke det en dag til. Så på kvelden etter leggetid ble dette bambus settet til. Jeg som skulle legge meg tidlig etter å ha vært oppe fryktelig tidlig, det ble bare tull. 

Genseren og buksa  ble kantet med hvit interlock, rett og slett fordi det var det som var ferdig i maskina.
Gensern sydde jeg i str. 110, så passer den iallfall en god stund til.

På en sygruppe jeg er medlem av på FB ble det tatt opp hvordan strikken skal syes på tights, noe jeg har vært helt grønn på..så det måtte testes, gjorde ikke helt som anbefalt men det funka bra. Nå blir det så mye enklere å sy slike bukser. Veldig kjekt med slike grupper, skulle bare ønske jeg hadde visst om disse når jeg startet å sy.
En veldig fornøyd rååsa frøken, men hun hadde helst sett at det var hjerter og ikke stjerner på ;)

Stoff: Bambus fra Finland, Myllumuksut og Hilco interlock fra Sydilla.

Mønster: Tightsen har jeg rett og slett spretta opp en kjøpt og forstørret mønsteret til 104. Genseren er fra Heiltspesiell og jubels bok, rødhettegenseren.

Ha en fin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar