fredag 20. desember 2013

Kjole fra "boka"

For ikke så lenge siden var jeg så heldig og fikk kjøpt en bit mummistoff, noe jeg har lett etter lenge. Ikke så veldig stor bit, men skal nok klare å få til noe mere enn bare denne kjolen. Jeg hadde ett bilde i hodet om hvordan kjolen skulle bli, men når man ikke er så erfaren med å lage mønster så fant jeg det tryggest å bruke ett som noen andre allerede har laget. Da visste jeg med engang hvilket mønster det skulle bli, for denne kjolen er det mange som allerede har prøvd seg på. Her er min utgave av "lilla kløverkjole med striper"

Som vanlig når jeg syr så liker jeg å gjøre min egen vri, syns jeg fikk det ganske bra til med kroklissene. Har aldri brukt kroklisser før, men alltid vært begeistra for de.

Mønster: Fra "Sy glade klær til glade barn" s. 32.
Stoff: Isoli fra Stoff og stil, mummi i vevd bomull kjøpt en rest fra en stoffgruppe på FB.
Knapper: Kam knapper fra Lykkedragen.

God natt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar